"Zie wat je hoort" Adventsretraite 2019

Op 1-12-2019 in AMSTERDAM

Zie wat je hoort is de titel van de adventsretraite 2019 van de jezuïeten. De teksten zijn geschreven door pater Dries van den Akker sj. De retraite gaan van start op zondag 1 december 2019.

Adventsretraite 2019
 
Dit is de ambitie van de auteur: We gaan niet alleen kijken naar de buitenkant van de dingen, we proberen juist naar de binnenkant te kijken. Ik hoop dat de deelnemers door de retraite zich de vaardigheid eigen maken om, net als de profeten of Jezus of de evangelisten, door de gebrokenheid van de wereld heen te kijken, om te zien dat de nieuwe wereld waarnaar ze verlangen al lang begonnen is.
 
Aan deze 11de digitale retraite zullen vermoedelijk ruim 16.000 mensen deelnemen, verspreid over een 1000-tal steden en dorpen in Nederland en Vlaanderen. Uit een digitale enquête van dit voorjaar (ruim 4.000 antwoorden) blijkt dat 80% van de deelnemers regelmatige kerkgangers zijn en dat 50% dagelijks tussen 5 en 15 minuten besteedt aan de retraite. Verrassend is dat 16% ouder is dan 80 jaar. De oudere generaties hebben duidelijk ook de weg gevonden naar het internet. Bijna 80% van de deelnemers gaf aan dat ze met anderen hebben uitgewisseld over hun gebedservaring.
 
Inschrijven kan door je e-mailadres op te geven via www.ignatiaansbidden.org. Wie deelnam aan de vorige digitale retraite, blijft ingeschreven. Uitschrijven is steeds mogelijk.
 
De deelnemers krijgen een dagelijkse e-mail met bijbeltekst en gebedssuggesties, geloofsimpulsen, citaten en tips om beter te leren bidden. Hiermee kan je bidden thuis, in een kapel, in de trein, wachtend op de tram enz. Met één druk op de knop kan je teksten uitprinten. Deze gratis retraite is geïnspireerd door de ignatiaanse spiritualiteit. 
 
 
Er is een gastenboek en er worden  uitwisselingsgroepjes aangeboden in parochies, gemeentes, gemeenschappen, gebedsgroepen,  thuis ... De website biedt hiervoor een eenvoudige werkwijze. 
 
Inschrijven voor de Adventsretraite
 
 

Terug naar de agenda Terug naar de agenda